Handelsbetingelser

Uppdaterad den 12/01/2023

Reklamation

Naturligtvis omfattas alla produkter av en garanti inom produktens angivna hållbarhetstid.

Vi säljer produkter av hög kvalitet och vi vill att våra kunder ska uppleva detsamma.

Om du inte är nöjd och vill reklamera en vara ber vi dig kontakta oss via hemsidan med en beskrivning av problemet.

Nöjda kunder är naturligtvis viktigt för oss och vi kommer att göra vårt yttersta för att du ska känna dig nöjd och rättvist behandlad!

Retur av varor

Som kund har du alltid 14 dagars ånger- och returrätt enligt den danska köplagen. Vi erbjuder 30.

OBS: Ångerrätt och returrätt erbjuds INTE på produkter som innehåller "STOP FOOD WASTE" i titeln, oavsett var de stora och små bokstäverna är i "STOP FOOD WASTE". T.ex. "Stoppa matavfall", "Stoppa matavfall", etc.

Om det inte rör sig om en reklamation måste varan returneras oöppnad och i originalförpackning.

Ej uthämtade paket: Om ett paket inte hämtas ut i tid och skickas tillbaka till vårt lager får köparen betala för att paketet skickas ut igen. Om köparen istället väljer att få pengarna tillbaka och deras beställning hade fri frakt, kommer en avgift på 39 DKK att dras av för att täcka fraktkostnaderna.

OBS: Stop Madspil-produkter kan INTE återbetalas när paket returneras till vårt lager eftersom ånger- och returrätt inte gäller för dessa produkter.

OBS: Vid avbeställning/returnering av en eller flera varor betalar köparen för fraktkostnaderna.

Så här gör du om du vill returnera varan.

- Slå in varan i originalförpackningen och skicka tillbaka den till vårt lager på

Hundigevej 79F
2670 Greve

- När vi tar emot den returnerade varan återbetalar vi beloppet minus eventuella avgifter som beskrivs ovan.

- Om du vill beställa en annan produkt ska du göra en ny beställning på plante-protein.dk. På så sätt kan vi hantera logistiken på bästa sätt.

Om du har några frågor är du välkommen att kontakta oss på info@plante-protein.dk

Vi önskar dig ett trevligt besök i vår butik och hoppas att du blir nöjd med dina produkter. :-)

Betalningsalternativ

Dankort, Visa/Visa Electron/VPay, MasterCard/Maestro, MobilePay.
Din anslutning till Plante-protein.dk är alltid krypterad och säker.

När du betalar med kort online är du som konsument skyddad mot bedrägerier och missbruk. Även om onlinebetalningar är mycket säkra och minimerar risken för missbruk, är du fortfarande skyddad av kortutgivaren om du skulle ha otur.

Risken för att kortuppgifter fångas upp vid en online-transaktion är nästan obefintlig. Kortuppgifter fångas nästan alltid upp med hjälp av så kallade phishing-meddelanden och datorvirus.

Var därför uppmärksam och skeptisk till e-postmeddelanden och andra förfrågningar där du ombeds lämna kort-, konto- och inloggningsuppgifter.

Det är viktigt att du håller dina PIN-koder och inloggningar hemliga, annars kan du i vissa fall bli föremål för en självrisk. Kontrollera villkoren hos din kortutgivare.

Leverans och frakt

Dag till dag-leverans till paketbutik - 93 kr (GLS och Postnord)

Alla beställningar som görs före kl. 12.00 skickas samma dag!

Det är viktigt att du anger ditt mobilnummer när du beställer, eftersom numret används för att informera dig om status för försändelsen och för leverans till din adress.

Ditt mobilnummer kommer inte att användas för reklam, vidarebefordras till tredje part eller några andra otrevligheter.

Det är också viktigt att du ger oss din korrekta e-postadress eftersom du kommer att bli ombedd att logga in på ditt konto i händelse av teknisk support.

Leveranstiden är vanligtvis 1-2 arbetsdagar från betalningsdagen. Du kan när som helst logga in på ditt konto för att se status på din beställning och ladda ner din faktura etc.

Plante-protein.dk förbehåller sig rätten att annullera en beställning om vi inte kan få tag på produkten eller om det är problem eller fel med beställningen/leveransen. Detta sker naturligtvis utan kostnad för dig. Du kommer naturligtvis också att meddelas om din beställning annulleras.

Vid retur av varor är kunden ansvarig för eventuella fel och defekter i varan. Vi tar endast emot varor som inte har öppnats och som fortfarande är i sin originalförpackning. Undantaget är naturligtvis om produkten är felaktig.

Avdrag för beställningsbeloppet görs naturligtvis först när beställningen skickas.

Om du har några frågor är du alltid välkommen att kontakta oss. :-)